Altijd een ICT oplossing
voor uw organisatie
Uw ICT onze prioriteit
Uw ICT Sparringpartner

VOIP: het alternatief voor bellen met ISDN

9 juni 2017
Het ISDN tijdperk nadert haar einde. KPN heeft aangekondigd om dienstverlening van ISDN lijnen per 1 september 2019 te beëindigen. Doordat iedereen kan beschikken over een goede en snelle internetverbinding heeft VOIP (Voice Over IP) communicatie de toekomst. 

20 jaar geleden werd ISDN telefonie geïntroduceerd. Een hele vooruitgang tov analoog telefoneren. Door het gebruik van ISDN kon je tegelijkertijd bellen en internetten. De snelheid die via een ISDN lijn werd gehaald was 64KB per seconde. Tegenwoordig hebben veel bedrijven en huishoudens een snelheid van 100MB per seconde. 1.500x sneller dan 20 jaar geleden! Snel internet is niet meer weg te denken in de huidige communicatie, je weet niet beter dan dat alle informatie overal beschikbaar is. 

Door deze technologische vooruitgang hebben veel bedrijven de afgelopen jaren de overstap gemaakt naar het bellen via het internet. Dit heeft veel voordelen voor de gebruiker. Je hebt de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer je bereikbaar bent op welk nummer, en je kunt desktop en smartphone met elkaar integreren. 
Bellen in de cloud heeft de toekomst en biedt vele mogelijkheden! 

Wat te doen als je een ISDN telefooncentrale hebt? 

Bel je momenteel met een ISDN centrale dan kan je dat blijven doen tot september 2019. Tot deze datum garandeert KPN de service die ze bieden. In de tussentijd heb je de tijd om over te stappen naar bellen in de cloud door middel van VOIP. Wij hebben een stappenplan opgesteld voor de overgang naar bellen via het internet: 

Stap 1: Zorg voor een goede en snelle internetverbinding 
Stap 2: Zoek een aanbieder van VOIP telefonie 
Stap 3: Bestel de benodigde apparatuur zoals nieuwe VOIP telefoontoestellen en een nieuwe modem
Stap 4: Configuratie van de nieuwe apparatuur 
Stap 5: Verhuis de telefoonnummers naar de nieuwe aanbieder 
Stap 6: Instellen van de telefoons (keuzemenu's, doorschakelingen, voicemail, bereikbaarheid, etc.)

Zie je door de bomen het bos niet meer of wil je het overstapproces liever uitbesteden? Wij adviseren je graag over de mogelijkheden via bellen in de cloud zodat je straks kostenbesparend en flexibel kunt telefoneren!